• +48 91 482 35 56
  • +48 572 966 222

Wiosenny przegląd - wymiana rozrządu silnika

Wśród układów i mechanizmów jakie są w naszym samochodzie chcielibyśmy przybliżyć Państwu budowę i funkcję mechanizmu rozrządu silnika. Niezbędne kilka słów słów z teorii chcę ograniczyć do samochodów aktualnie poruszających się po naszych drogach, którymi jeździmy, stąd pomijamy typy rozrządów występujące w samochodach z przed kilkudziesięciu lat, więc do rzeczy.

Układ rozrządu to zespół  elementów w silniku ze sobą współpracujących których podstawowym celem jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do silnika, oraz odprowadzenie powstających spalin na zewnątrz. Brzmi to dość naukowo, ale nawet nie wtajemniczeni w teorii działania silników spalinowych potwierdzą, że mówimy o bardzo ważnej sprawie. Spośród wspomnianych elementów należy zwrócić uwagę na "połączenie" wałka(-ów) rozrządu z wałem korbowym, jako niezbędnym warunkiem uruchomienia i dalszej pracy silnika. Konstruktor każdego silnika przewidział bardzo specyficzną współpracę oby tych elementów. Elementami łączącymi "górę i dół" silnika jest pasek rozrządu i w zależności od konstrukcji napinacz tego paska, oraz rolka lub rolki. Pasek rozrządu posiada poprzecznie naciętą określoną liczbę zębów i we współpracy z podobnie naciętymi zębami na kołach zębatych mamy możliwość przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek (wałki) rozrządu. Konstruktorzy mimo coraz to lepszych materiałów użytych do produkcji zwracają uwagę na wymianę tych elementów nie przekraczając ustalonego przebiegu samochodu. Konsekwencja uszkodzenia tych elementów popularnie zwana "urwaniem paska rozrządu", jest bardzo kosztowna, stąd właściciele nieco starszych samochodów lekceważąc zalecenia producentów o bezwzględnej wymianie  mogą stanąć niekiedy przed decyzją o rozstaniu się ze swoim samochodem ze względu na widmo kosztownej naprawy (czego nikomu nie życzymy).

Działalność nasza to przede wszystkim dobór i sprzedaż rozrządów do samochodów włoskich, a przygotowana oferta uwzględnia stan samochodu, przebieg, rocznik itp. Zasadą wydaje się być wymiana kompletu tzn. pasek plus elementy go napinające i prowadzące. Pozorne oszczędności uzyskane przy pominięciu wymiany choćby jednego z nich nie gwarantuje sprawności całego układu na kolejne kilkadziesiąt tys. kilometrów.

Rynek oferuje różne możliwości zakupu od zamienników tańszych, po przez firmy markowe, powszechnie uznane na naszym rynku, kończąc na  ofercie części oryginalnych firmowanych w naszym przypadku przez FIAT-ALFA ROMEO-LANCIA -IVECO. Dodatkowo producenci sugerują zestawy zawierające wymianę także pompy wodnej (gdzie jest  napędzana paskiem).

Ceny tych części w przypadków samochodów włoskich wahają się od kilkudziesięciu złotych w FIAT Uno, Seicento, Punto, do kilkuset złotych w modelach ALFY ROMEO 147 156 166 Mito Giulietta posiadających silniki wielozaworowe diesla lub benzynowe. Skorzystanie z oferty zamienników uważamy, że jest celowe po warunkiem, że całą wymianę uzgodnimy z serwisem, który na bieżąco wykonuje takie czynności, a z ich podpowiedzi należało by skorzystać.

Prosimy w miarę chęci zapoznać się z ofertą oryginalnych rozrządów do FIAT Seicento 1.1, Punto 1.2, Panda 1.2, Grande Punto 1.2 i 1.4, 1.9 jtd, Linea, Bravo, Ducato, Doblo, Croma, Stilo, ALFA ROMEO Mito 147, 156 1.9 jtd. Oferta uwzględnia silniki benzynowe i diesla ośmio i szesnastozaworowe.

Proponujemy wg. powyższych zasad rozważyć możliwość zakupu i wymiany rozrządu na oryginalnych częściach w promocyjnych cenach.

Prosimy przy zapytaniu podać numery VIN pojazdu. Oferta ważna do wyczerpania.

Serdecznie zapraszamy.